Ola!
Na sesión do 23 de febreiro co profesor Carlos
Varcárcel falamos sobre as programacións didácticas, ese famoso descoñecido que
todos deberiamos de coñecer.
As actividades que fixemos na nosa primeira
toma de contacto coas programacións foron tres:
1. Para a primeira seguimos o esquema da
organización en pirámide, é dicir, no comezo xuntámonos por parellas, e logo,
pouco a pouco, fomos aumentando o número de membros dos grupos. A nosa misión
era debater cales eran os tres aspectos fundamentais das programacións
didácticas, elaborados polos profesores.
No meu grupo non fomos capaces de decidirnos
por tres aspectos soamente, polo tanto, na lista inicial xuntei seis puntos
clave, que pensamos, podían ser válidos: os obxectivos, os contidos, os
criterios de avaliación, a temporalización, a atención á diversidade e a metodoloxía.
Pero, de feito so tres destes aspectos son correctos, porque os outros tres xa
veñen dados por outras fontes e, en consecuencia, non dependen soamente dos
profesores, son:
Os obxectivos, os contidos e a atención á
diversidade, xa que, por exemplo esta última, pódese consultar co gabinete de
orientación do centro en cuestión.
Desta maneira, os tres aspectos fundamentais
das programacións que quedan como opcións correctas son:
- Os criterios de avaliación, é dicir, como se vai avaliar, xa que son relevantes desde o punto de vista de que, no caso de chegar a un centro no medio do curso, para substituír a un profesor, temos que saber que sistema estaba seguindo, ademais de cómo estaba avaliando.
- A temporalización, que nos pareceu importante polo mesmo motivo que os criterios de avaliación, xa que é o profesor o que decide cando se trata cada tema, alén de que isto pode significar un cambio na didáctica.
- E, o último punto, foi a metodoloxía, aínda que tamén podemos atopar información sobre esta no MCERL.
2.Na segunda actividade fixemos unha choiva de
ideas acerca de onde podemos buscar información para elaborar unha
programación. Aquí xurdiron posibilidades como:
DOGA, BOE, Currículo da Xunta, Currículo do Ministerio, PEC (Proxecto Educativo de Centro), PLC (Proxecto Lingüístico de Centro),Ige.eu (Instituto Galego de Estatística),MCERL, Manuais de didáctica, tanto xerais, como de
linguas, O RRI (Regulamento de Réxime Interno).
Tamén tivemos en conta fontes didácticas,
epistemolóxicas e psicolóxicas.
3.E, finalmente, a terceira actividade consistiu
en buscar unha programación dun instituto e analizala.
No meu grupo atopamos a do I.E.S 12 de
Outubro, e decidimos analizar a do curso de 2º de E.S.O. Para levar a cabo a
análise, fomos comentando os puntos que nos sinalara o profesor.
Esta programación viña introducida por un texto
no que se expoñen aspectos como o currículo, as competencias básicas, os
obxectivos, a avaliación, a temporalización, os recursos, a atención á
diversidade e a organización. Ademais, explicase a localización do centro, pero
sen embargo non se dan características do alumnado, por exemplo, do repertorio
lingüístico, nin se fala das familias. Tampouco se dan datos acerca da
filosofía do centro.
En canto ás competencias clave, fan referencia
a elas como competencias básicas e non se relacionan cos estándares de
aprendizaxe. Sen embargo si hai un listado cos obxectivos que se van a
perseguir.
Por outra banda, si que se explica a
metodoloxía, informase de cómo se vai a levar a cabo o proceso de
ensino-aprendizaxe da lingua estranxeira. Tamén se explican os criterios de
avaliación, con detalles. Ademais, outro aspecto que se expón de maneira
especifica, son os recursos dispoñibles no centro, así como os que se van a
usar en concreto ao longo do curso para desenvolver a materia (libro de texto,
libro de lectura).
Por ultimo, mais adiante pódese atopar un apartado en
relación as necesidades especiais, onde se especifica o tipo de atencións coas
que contan. E finalmente, tamén se expoñen as actividades extracurriculares
(obras de teatro, películas e viaxes educativos en colaboración con outros
departamentos).
Un saúdo!
No hay comentarios:
Publicar un comentario