domingo, 21 de febrero de 2016

Entrada de dosier #4

Bo día!

Nesta entrada vou resumir as actividades que fixemos na 4º sesión co profesor Carlos Varcárcel.

A primeira actividade que fixemos foi relacionar unha serie de conceptos (LOMCE, MECR, PEC, PL, Currículo Secundaria e Programación das materias), cos niveles de concreción curricular. O resultado foi o seguinte:

1º NIVEL: LOMCE, MECR, Currículo Secundaria
2º NIVEL: PEC, PLC, Currículo Secundaria
3º NIVEL: Porgramación de materias
4º NIVEL: Pogramación de materias (NEE)



Para a segunda actividade organizámonos seguindo a técnica da pirámide, é dicir, primeiro fixemos o exercicio individualmente, para logo coméntalo co do lado, logo coa parella de enfrente, e así, ata chegar a unha conclusión común toda a clase.


O obxectivo da actividade era debater cales eran as 5 actividades máis común que fixeramos nas nosas aulas de inglés. Persoalmente escollín:
  • Listen and repeat
  • Redaccións
  • Fill in the blanks
  • Exercicios gramaticais (reformulación)
  • Traducción


O resultado xeral foi:
  • Listening
  • Fill in the blanks
  • Reading


Concluíndo así, polo tanto, que as máis común son exercicios estructurais como os de ordenar, encher ocos, os exercicios de relacionamento (unir foto + palabra, por exemplo). É dicir, faise moito traballo de gramática, moito traballo de texto, e, en consecuencia, trabállase pouco o comunicativo. Pode haber intención comunicativa en todos eses exercicios que se realizan, pero como se traballa non serve para unha situación real xa que, a producción memorizada non é moi efectiva para a comunicación. Desta maneira entendemos agora porque a maioria da poboacion, ainda que teña moitos anos de ensino de ingles, non e capaz de conversar sobre cousas tan simples como, por exemplo, o tempo.


Para a terceira actividade tivemos que xuntarnos por grupos para analizar unha serie de manuais. O que nos tocou no noso grupo traballabase bastante a producción oral, había exercicios de traducir e de memorización de palabras soltas e diálogos, todos para realizar oralmente.




Na cuarta e última actividade, outra vez por grupos, volvemos analizar manuais, pero agora de forma máis completa. Aquí atopámonos un exemplar que traballaba desde o enfoque comunicativo, xa que presentaba moitos exercicios orais e de interacción. Ademáis, neste caso, os temas traballábanse de maneira situacional, é dicir, arredor de situacións. Por outra banda, a gramática era implícita pero combinada con explícita, porque se plantexaban moitos exercicios e había pequenas explicacións ao lados destes.



Ata outra!



No hay comentarios:

Publicar un comentario