Bo día!
Nesta entrada vou resumir
as actividades que fixemos na 4º sesión co profesor Carlos Varcárcel.
A primeira actividade que fixemos foi relacionar unha serie de
conceptos (LOMCE, MECR, PEC, PL, Currículo Secundaria e Programación das
materias), cos niveles de concreción curricular. O resultado foi o seguinte:
1º NIVEL: LOMCE, MECR,
Currículo Secundaria
2º NIVEL: PEC, PLC,
Currículo Secundaria
3º NIVEL: Porgramación de
materias
4º NIVEL: Pogramación de
materias (NEE)
Para a segunda actividade organizámonos
seguindo a técnica da pirámide, é dicir, primeiro fixemos o exercicio
individualmente, para logo coméntalo co do lado, logo coa parella de enfrente,
e así, ata chegar a unha conclusión común toda a clase.
O obxectivo da actividade
era debater cales eran as 5 actividades máis común que fixeramos nas nosas
aulas de inglés. Persoalmente
escollín:
- Listen and repeat
- Redaccións
- Fill in the blanks
- Exercicios gramaticais (reformulación)
- Traducción
O resultado
xeral foi:
- Listening
- Fill in the blanks
- Reading
Concluíndo así, polo
tanto, que as máis común son exercicios estructurais como os de ordenar, encher
ocos, os exercicios de relacionamento (unir foto + palabra, por exemplo). É
dicir, faise moito traballo de gramática, moito traballo de texto, e, en
consecuencia, trabállase pouco o comunicativo. Pode haber intención
comunicativa en todos eses exercicios que se realizan, pero como se traballa
non serve para unha situación real xa que, a producción memorizada non é moi
efectiva para a comunicación. Desta maneira entendemos agora porque a maioria
da poboacion, ainda que teña moitos anos de ensino de ingles, non e capaz de
conversar sobre cousas tan simples como, por exemplo, o tempo.
Para a terceira actividade tivemos que
xuntarnos por grupos para analizar unha serie de manuais. O que nos tocou no
noso grupo traballabase bastante a producción oral, había exercicios de
traducir e de memorización de palabras soltas e diálogos, todos para realizar
oralmente.
Na cuarta e última actividade, outra vez por grupos, volvemos analizar
manuais, pero agora de forma máis completa. Aquí atopámonos un exemplar que traballaba
desde o enfoque comunicativo, xa que presentaba moitos exercicios orais e de interacción. Ademáis, neste caso, os temas traballábanse de maneira situacional, é dicir, arredor de situacións. Por outra banda, a gramática era implícita pero combinada con explícita, porque se plantexaban
moitos exercicios e había pequenas explicacións ao lados destes.
Ata outra!
No hay comentarios:
Publicar un comentario