Bos días!
Hoxe vou facer unha entrada un pouco distinta
ás que viña publicando ultimamente, porque non vai ser sobre as clases do
profesor Carlos Varcárcel, pero si sobre Didáctica
da Ensinanza de Linguas Estranxeiras.
Este comentario vai ser unha reflexión sobre a
mesma materia, pero, concretamente sobre a sesión impartida por outra das
profesoras ao mando: María Luz Valencia. Na primeira sesión que compartimos con
ela, tratamos varios temas interesantes, entre eles: o uso do dicionario e como
corrixir erros na aula.
Pareceume curioso o punto de vista desde o que
a profesora presentou o tipo de erros que se cometen cando se usa un dicionario
á lixeira, é máis, penso que o utilizaría como introdución para explicarlle
aos meus alumnos porqué deben de ter máis coidado ao escoller os termos que
están buscando. Amosounos traducións mal feitas, por exemplo, de carteis de
tendas, dándonos unha lección de maneira divertida (porque nos rimos moito con
algúns dos carteis).
Polo tanto, tamén nos amosou outra maneira de
facer correccións un pouco distinta á tradicional, que normalmente é tachar con
bolígrafo vermello. Como alternativas, en canto a corrección en textos,
propúxonos utilizar outra cor de bolígrafo que non sexa o vermello, subliñar en lugar de tachar o error ou escribir a túa
proposta ao lado do fallo do alumno.
Por outra banda, tamén nos explicou como
intervir para emendar un desacerto nun exercicio oral na aula. Algúns dos
consellos máis importantes foron: non interromper ao alumno no medio da produción
e tentar de atopar unha alternativa a un “no” definitivo.
En resumen, a finalidade destas técnicas é non
cortar a motivación do alumno e que non colla medo a participar por mor de
facelo mal. Un dos aspectos que máis relevante me parece, non so desde a punta
de vista de docente, se non tamén de estudante, porque moitas veces deixei de
participar en exercicios por medo de que o profesor me gritase ou me dixese que
estaba mal diante de toda a clase. Por iso, penso que é fundamental ter moito
tacto e paciencia como profesor.
Finalmente, atopei moi útil o seguinte
traballo chamado El Tratamiento del Error en Clase de ELE ¿Cómo Debemos Actuar?, no que se presentan os tipos de
fallos máis comúns nas clases de ELE, ademais de cómo e cando temos que corrixir,
xunto cun conxunto de ferramentas e técnicas prácticas para favorecer a corrección que se poden aplicar a outros campos.
Un saúdo!
O tratamento do erro é un aspecto moi importante dentro do ensino/aprendizaxe deLE polo que é moi interesante reflexionar sobre el como tí o fas. Gracias por incluir enlaces interesantes. Por favor, non esquezas etiquetar claramente LUZ os comentarios e actividades das miñas sesións. Gracias.
ResponderEliminar