Benvidos a
unha nova etapa no blog! E preguntarédesvos “e por qué nova?” Pois porque a
partires de agora teremos unha nova estrutura. Ate hoxe este “caderno de
bitácora” que estaba utilizando para as anotacións e actividades de dúas
asignaturas do máster que veñen de rematar, so contaba cunha sección. Este
cambio coincide co inicio dunha nova materia: Didáctica da Ensinanza das Linguas Estranxeiras, para a cal o uso
desta ferramenta é moi importante, xa que toda a nota depende das entradas que
vaia facendo nos diferentes apartados, que como podedes observar, hai novos: diario e dosier.
O que vos
ides atopar se facedes clic en diario
serán anotacións ou reflexións persoais sobre os contidos da materia, e, en
cambio, se ides ao apartado dosier, o
que poderedes ler serán anotacións e resumos sobre as actividades feitas ao longo
das sesións.
Ate agora
non tivemos tempo de afondar en moitos temas, como comezo, na primeira sesión
do 26 de xaneiro, o profesor Carlos Varcárcel contounos como se ía desenvolver a súa parte da materia, e digo a súa
parte porque ademais del, teremos tres profesores máis que nos falarán sobre didáctica.
Ademais tamén nos explicou como seríamos avaliados, para o que botou man dunha
rúbrica.
Unha
rúbrica, ese gran descoñecido para algúns profesores, é a ferramenta utilizada
no campo da docencia para avaliar o nivel de desempeño dunha tarefa a través
dun conxunto de criterios e estándares, que normalmente están relacionados cos
obxectivos de aprendizaxe. En resumo, unha rúbrica e unha guía non so para
profesores, se non tamén para os alumnos, porque lles pode servir de
inspiración á hora de realizar actividades. Por iso me parece un elemento moi
útil e importante, do que os profesores deberían de botar man en todas as
materias. Persoalmente penso que me tería sido de gran axuda sobre todo para a
realización de traballos e proxectos tanto na secundaria como na universidade,
é moito mais fácil realizar un traballo cando sabes que tes que facer e cales
son as posibilidades que tes. A continuación déixovos dous enlaces a páxinas
onde podedes atopar ferramentas gratuítas para elaborar rúbricas: rubistar e irubric. Ademais, neste
enlace poderedes atopar unha rúbrica que elaborei para unha materia do
máster.
Outro
aspecto, que tampouco é novo pero que descubrín gracias ao máster, é a
utilidade do blog na educación. As tecnoloxías van evolucionando cada día un
pouco máis e ocupando esferas da nosa vida nas que entran para facernos un
favor ou todo o contrario. No caso do uso do blog como recurso educativo, atopo
unha posibilidade moi cómoda xa que ofrece unha ampla accesibilidade e, polo
tanto, que poidas botar man del practicamente en calquera lugar. Ademais,
facilita a interacción, xa que abre a posibilidade de comentar nas publicacións
dos usuarios, e, en consecuencia, fomenta a escritura como medio non solo de
comunicación, se non tamén de coñecemento. Finalmente, podería seguir
enumerando ideas polas cales atopo este recurso na educación como unha
ferramenta positiva, pero prefiro que me contedes vos que opinades. Pensades
que supón unha vantaxe na educación ou que, polo contra, é un inconveniente?
Para que tipo de actividades o utilizariades?
E que vos
parece o uso das rúbricas para avaliar? Credes que son unha boa guía para os
estudantes ou que os poden despistar?
Ata a
próxima!
No hay comentarios:
Publicar un comentario